15.05.2012
VLAST SREDNJOBOSANSKOG KANTONA INTENZIVIRALA RAD ALI SU IZOSTALI EFEKTI
Kašnjenje i niska realizacija obaveza planiranih programima rada, zaokupljenost operativnim umjesto strateškim pitanjima razlog su činjenice da su efekti rada Vlade i Skupštine Srednjobosanskog kantona i dalje neosjetni u životima građana ovog kantona. U prvom kvartalu 2012. godine broj nezaposlenih je porastao za skoro 2%, korisnika socijalne pomoći i javnih kuhinja je sve više, a prosječna plata uposlenih u SBK je jedna od najnižih u Federaciji (samo Posavski kanton ima nižu prosječnu platu).
Iako je konačno i ova Vlada u 2012.g. nivo aktivnosti podigla na prosjek ostalih kantonalnih vlada, nije razmatrana nijedna od strateških mjera, koja bi se bavila ključnim problemima građana ovog kantona. Podsjetimo ovaj kanton nema Strategiju zapošljavanja, Strategiju razvoja i Strategiju razvoja poljoprivrede, čije bi usvajanje trebalo da pokaže spremnost institucija vlasti da se sistemski bore sa problemom nezaposlenosti i predstavljaju polaznu tačku u dugom nizu neophodnih mjera i aktivnosti koje bi dovele do smanjenja nezaposlenosti. S druge strane, preko 50% razmatranih mjera odnosilo se na implementaciju budžetskih sredstva, organizovanje rada javne uprave i kadrovsku politiku u kantonu.
Posebno je zbog toga nelogična činjenica da je Vlada iskazala skromnost prilikom kreiranja godišnjeg programa rada, pa je najambicioznije ministarstvo planiralo svega 1,5 mjeru mjesečno. Čak i određena unaprjeđenja u programiranju, poput onog da su zakoni dobili dominantan dio u programu rada, padaju u drugi plan, obzirom da je Vlada u prvom kvartalu realizovala svega 25% svojih obaveza za ovaj period, ili oko 8% na godišnjem nivou, što je izuzetno loše.
Predstavnici vlasti u SBK su nam u 2012.g. pokazali, kroz usvajanje Zakona o plaćama i naknadama u organima vlasti u Srednjobosanskom kantonu da, kada to istinski žele, mogu postići velike promjene. Zanemarimo li kontraverze vezane za ovaj zakon i posmatramo li samo njegov zakonodavni postupak: stalna zasjedanja Skupštine, visok stepen komunikacije i tolerancije, spremnost na kompromis, koordiniran rad Skupštine i Vlade, postavlja se pitanje zašto ovakav rad ne može biti uobičajena praksa i kad su svi drugi zakoni i mjere u pitanju.
Pored činjenice da je u radu Skupštine u prva tri mjeseca 2012.g. dominiralo donošenje Zakona o plaćama i naknadama i mjere koje se tiču rada javnih institucija, te da nije razmatrana niti jedna strateška mjera kojom bi se utjecalo na rješenje nekih od gorućih problema, Skupština SBK je ponovo započela praksu odugovlačenja sa sjednicama, pa je mjesec mart prošao bez ijedne sjednice. Nejasno je zašto Skupština bespotrebno usporava zakonodavne procese, ako imamo u vidu da je sve mjere dostavljene joj od Vlade u 2012.g. uz široku podršku i usvojila.
U prvom kvartalu 2012. godine Skupština SBK usvojila je ukupno četiri zakona, što jeste poboljšanje u odnosu na prethodne godine, međutim to je i dalje daleko od zadovoljavajućeg, obzirom na nagomilane obaveze iz prethodnog perioda i 35 zakona planiranih 2012. godini.
Osim činjenice da je usvojen sa dva mjeseca kašnjenja, Program rada Skupštine SBK za 2012 g. svrstao ju je ispod prosjeka ostalih kantonalnih skupština, koji je, bez obzira na na to, realiziran sa svega 8% u odnosu na godišnji nivo planiranih obaveza.
Na plate primanja zastupnika i ministara u prva tri mjeseca 2012.g. izdvojeno je oko 150.000 KM!
Za sve informacije molimo da kontaktirate Majdu Behrem Stojanov, glasnogovornicu CCI-a:
061 175 767, 036 580 553, majda@ccibh.org, www.cci.ba
Ana Lučić
Koordinator za odnose s medijima
ana at ccibh dot org
055 222 111
Karađorđeva 8, Bijeljina