10.06.2013
INAT POLITIKA ODVELA TUZLANSKI KANTON U NAJDUBLJU POLITIČKU KRIZU
Skupština Tuzlanskog kantona po prvi put od svog postojanja, nije donijela Budžet do krajnjeg roka propisanog Zakonom o budžetima FBiH. I vise nego dobro plaćenim poslanicima nije bilo dovoljno ni 3 mjeseca da postignu politički dogovor i da nakon restriktivnog privremenog finansiranja, usvoje Budžet i time omoguće normalno funkcionisanje kantona.
Po prvi put se desilo da je Budžet korišten kao sredstvo političke ucjene u bespoštednoj borbi političkih protivnika za vlast, pri čemu su akteri potpuno zanemarili potrebe građana. Odsustvo političkog kopromisa, konfrontacije, manjak odgovornosti i tolerancije, svađe, prepucavanja i vođenje inat politike, su glavni razlozi ulaska Tuzlanskog kantona u najdublju poslijeratnu krizu, blokiranje javnih funkcija, i stvaranja osjećaja nesigurnosti kod građana.
Dakle umjesto da rješavaju probleme građana, za šta su ustvari i birani, poslanici i političke partije su ih dodatno generisali.
Ako smo za proteklu godinu za Vladu i Skupštinu kazali da su imale efikasan, ali ne i efektivan rad, za I kvartal 2013. godine možemo reći da rad Vlade I Skupštine niti je bio efikasan niti efektivan.
Vlada je u tom period realizovala tek polovinu planiranog (51%) i u poređenju sa istim periodom protekle godine imala je manji učinak za četvrtinu, a svega 2 ministarstva su u potpunosti ispunila svoje programske obaveze.
Sjednice Skupština su trajale dvostruko duže, a procenat realizacije planiranog iznosio je svega 27% i dvostruko slabiji nego u istom period 2012. U Skupštini razmatrano ukupno skromnih 7 zakona, a od 11 planiranih konačno usvojen samo 1 zakon. Zbog neusaglašenosti po rokovima Skupština nije razmatrala 4 zakonska dokumenta koja je Vlada u svom Programu rada planirala za utvrđivanje i do 6 mjeseci kasnije.
Novo uspostavljena i heterogena parlamentarna većina od 22 (63%) poslanika koju je činilo 5 političkih partija (SDA, SBiH, BPS, NSRZB, HDZ) i 4 samostalna poslanika su pokrenuli postupke smjene predsjednika i zamjenika, kao i cijele Vlade, smjene su pratile brojne i kontoroverzne diskusije, i korištenje mehanizma zaštite vitalnog nacionalnog interesa, te različita tumačenja poslovnika i procedura.
I dok je bespoštedna politička i medijska borba trajala, u Tuzlanskom kantonu se dešavao nastavak gubljenja radnih mjesta (80.056), stranih ulaganja ponovo nije bilo, kao ni posla za 98.056 nezaposlenih.
Ovi pokazatelji, nameću obavezu da vlast Tuzlanskog kantona svu energiju koju trošila na međusobne svađe, u narednom periodu, preusmjeri u pravcu traženja rješenja i donošenja mjera i odluka kojima će se mijenjati stanje prvenstveno u oblasti investiranja i zapošljavanja. Za donošenje takvih odluka neophodan je međupartijski dogovor koji vodi stabilizovanju političkih prilika i radu na nespornim prioritetima
Krajnje je vrijeme da se političari u Bosni I Hercegovini zamisle i realno sagledaju šta oni uzimaju od države, a šta daju građanima.
Ana Lučić
Koordinator za odnose s medijima
ana at ccibh dot org
055 222 111
Karađorđeva 8, Bijeljina