Saopštenje za javnost
Isprintaj stranicuPošalji na mail
Delicious Digg Facebook Google bookmarks LinkedIn Stumbleupon Twitter

01.06.2015

REZULTATI RADA VLADE I SKUPŠTINE KS, U 1. KVARTALU 2015.

SPOROST U IMPLEMENTACIJI IZBORNIH REZULTATA ODRAZILA SE I NA REZULTATE RADA SKUPŠTINE. Tokom prvog kvartala 2015. godine Skupština KS napravila je pauzu od skoro 2 mjeseca bez sjednice (od 06.01. do 03.03). Skoro dvomjesečna pauza u radu i čekanje na stabilnu parlamentarnu većinu i izbor Vlade, negativno su se odrazili i na efekte rada – Skupština je u prvom kvartalu efektivno radila tek 18 sati (jedva nesto preko 4 i po sata mjesečno, u prosjeku) i razmotrila samo 20 mjera. 
U PRVOM KVARTALU 2015. GODINE, OD STRANE SKUPŠTINE KS, OSTVARENI SU NAJLOŠIJI REZULTATI U POSLJEDNJIH 5 GODINA. Realizovano je manje mjera nego u početkom prve godine prethodnog mandata, a u odnosu na najbolji rezultat u prethodnm mandatu - 142 mjere realizovane u prvom tromjesečju 2012. - realizovano je čak 7 puta manje.
JEDINO JE REALIZACIJA ZAKONA U PRVOM KVARTALU RELATIVNO DOBRA. Zapravo, uzmemo li u obzir dvomjesečnu pauzu u radu i činjenicu da je svih 6 realizovanih zakona usvojeno u martu, možemo reći da je ona, posmatrana na tom (mjesečnom) nivou – odlična. I samo poželjeti takvu i u nastavku. U prethodnom kvartalu, samo je u prvom kvartalu 2012. ostvaren bolji rezultat u realizaciji zakona.
NEUSVAJANJEM PROGRAMA RADA SKUPŠTINA JE PREKRŠILA VLASTITI POSLOVNIK. Iako se i ranije se dešavalo da Skupština KS u prvoj godini svoga mandata dramatično kasni sa usvajanjem programa svog rada, ovo je prvi put u posljednjih 9 godina da Skupština Kantona Sarajevo svoj program nije donijela do isteka prvog kvartala godine na koju se odnosi. A podsjetimo, član 60.14 Poslovnika precizno navodi „Skupština donosi program rada za narednu godinu do kraja tekuće godine“.
BUDŽET KS ZA 2015. GODINU, USVOJEN JE UZ NEPOŠTOVANJE PROPISANIH ZAKONSKIH ROKOVA. Budžet KS za 2015. godinu nije usvojen do kraja 2014. godine, čime je prekršen Zakon o budžetima u FBiH. Finansiranje u prvom tromjesečju 2015. godine, osigurano  je Odlukom o privremenom financiranju za 1. kvartal. Budžet KS za 2015. godinu usvojen je na sjednici Skupštine, održanoj 31.03.2015, zadnji dan važenja odluke o privremenom finansiranju, što predstavlja ilustraciju još jednog od oblika uobičajenog a neprihvatljivog ponašanja naših političara – rađenja stvari u zadnji čas ili čak nakon tog časa. Što zbog nepostojanja mehanizma odgovornosti i sankcija za kršenje propisa, prolazi bez ikakvih posljedica.
SVE VEĆI DIO BUDŽETA ODLAZI NA PLATE. U odnosu na Budžet iz 2011. Budžet za 2015. veći je svega 3%. S druge strane, izdvajanje za plate i naknade uposlenih javnom sektoru, od 2011. do 2015. ukupno je povećano za preko 10% i predstavlja trećinu Budžeta KS za 2015. godinu. Ovo u konačnici znači da su vremenom plate i naknade uposlenih zauzimale sve veće učešće u budžetu. Napomenimo i da se „dozvoljenim zakonskim preraspodjelama“ unutar budžeta, planirana budžetska sredstva za ovu namjenu (plate i naknade), u realizaciji, redovno, dodatno uvećaju.
U PRVOM KVARTALU 2015. U KANTONU SARAJEVO DJELOVALE SU DVIJE VLADE – VEĆI DIO VREMENA OTPADA NA RAD VLADE U „TEHNIČKOM MANDATU“, A NOVA VLADA ODRŽALA JE TEK TRI SJEDNICE U OVOM KVARTALU, NA SAMOM NJEGOVOM KRAJU. Ukupno je, u prvom kvartalu, održano 12 zasjedanja i realizovano 114 mjera.
ZANIMLJIVO JE DA JE VLADA U „TEHNIČKOM MANDATU“, U TOM STATUSU PROVELA VIŠE OD 13 MJESECI, OD FINGIRANOG PADA VLADE POD PRITISKOM FEBRUARSKIH PROTESTA U 2014. A zanimljivo je i da je upravo tadašnji poslanik skupštine KS i predsjedavajući Komisije za izbor i imenovanje i administrativna pitanja, Elmedin Konaković, nakon što je Skupština jednoglasno prihvatila odluku komisije o prihvatanju ostavke kantonalnog premijera Suada Zeljkovića i razrješenju svih ministara u Vladi KS, naveo da Zakon propisuje da se novi saziv Vlade treba utvrditi u roku 60 dana od dana razrješenja postojeće Vlade. No, na novi se saziv Vlade ipak čekalo mnogo duže, a stara je, samo bez Premijera, nastavila raditi sve do 26.03.2015. kada je upravo Konaković postao novi premijer nove vlade KS.
REZULTATI RADA VLADE KS, U PRVOM KVARTALU 2015, SU BILI PRILIČNO SKROMNI. A POREĐENJE REZULTATA VLADE KS U POSLJEDNJIH 5 GODINA NAJBOLJE OBJAŠNJAVA ZAŠTO JE VAŽNO ŠTO PRIJE FORMIRATI VLADU NAKON IZBORA. Poredeći rezultate u prvim tromjesečjima 5 posljednjih godina, uočavamo da su rezultati u prva tri mjeseca 2015. godine, daleko najlošiji – i po količini vremena provedenog na sjednicama i po broju razmotrenih mjera. Na sjednicama Vlade KS, u prvom tromjesečju 2015. razmotreno je dva puta manje mjera nego u prvom kvartalu 2011 (kao prvoj postizbornoj godini nakon prethodnih izbora), a čak 4 i po puta manje nego u prva tri mjeseca 2012, u kojoj su rezultati bili i najbolji u posljednjih 5 godina (u 2015. godini 114, u 2011, godini 200, u 2012. godini 508).
OD NAJLOŠIJEG REZULTATA U POSLJEDNJIH 5 GODINE, I U OBLASTI UTVRĐIVANJA ZAKONA, VLADU JE U PRVOM KVARTALU 2015. SPASILA NEUOBIČAJENO INTENZIVNA ZAKONODAVNA AKTIVNOST POSLANIKA U SKUPŠTINI KANTONA SARAJEVO. Čak 4 od 7 zakona utvrđenih na Vladi KS u ovom periodu zakoni su čiji je predlagač Klub poslanika DF-a. A upravo 7 utvrđenih zakona, prosjek je zakona realizovanih u prvim kvartalima u prethodnom četverogodišnjem mandatu.
PODACI IZ PRETHODNA 2 MANDATA, O VREMENU USVAJANJA GODIŠNJIH PROGRAMA RADA I STEPENU NJIHOVE REALIZACIJE, GOVORE DA VLADA KS U KONTINUITETU IMA NEPRIHVATLJIV ODNOS PREMA OVOJ POSLOVNIČKOJ OBAVEZI I DA, ZNAČAJNIM KAŠNJENJIMA I NEDOVOLJNOM POSVEĆENOŠĆU REALIZACIJI PLANIRANOG, OBESMIŠLJAVA OVAJ KLJUČNI ALAT ZA PODIZANJE EFIKASNOSTI RADA I FOKUSIRANOST TOG RADA NA KLJUČNE PROBLEME. U posljednjih 9 godina, godišnji program rada Vlade nijednom nije usvojen prije početka godine na koju se odnosi, usvajan je u trećem, četvrtom, pa čak i petom mjesecu. A kašnjenje u usvajanju programa rada za 2015. već je (u trenutku finalizacije ovog izvještaja, krajem maja 2015.) najveće do sada. Pritom, rezultati rada Vlade, svih ovih godina, su adekvatni takvom ponašanju u startu – broj nerealizovanih mjera planiranih godišnjim programima rada u posljednje 4 godine, kreće se oko 40%. A sa zakonima, stanje je još gore – broj realizovanih a planiranih zakona nijedne godine prethodnog mandata nije prešao 50% - u 2014. je od 24 planirana utvrđeno svega 6.
IZREČENIM U NASTUPNOM EKSPOZEU NOVOG PREMIJERA KS, VLAST JE POKAZALA DA ODLIČNO ZNA KAKVO JE STANJE U ZAJEDNICI I NA PROSTORU ZA KOJI JE NADLEŽNA:
“Stanje u kojem se nalazi Kanton Sarajevo ne možemo nazvati zadovoljavajućim. Izgubljeno je povjerenje u ljude koji vode procese i koji se bave politikom - korupcija, kriminal i nepotizam osnovni su problemi društva. Izražena je visoka stopa nezaposlenosti, posebno mladih obrazovanih ljudi. Nagomilani su problemi u sferi komunalne privrede, redukcije vode, prisutna stalna opasnost od obustave isporuke gasa i javnog gradskog prijevoza, aktuelan je problem pasa lutalica. Sigurnosni sistem, od pronalaska počinilaca krivičnih djela do njihovog procesuiranja i kažnjavanja, ne zadovoljava standarde potrebne za siguran život. Konstantno je prisutna siva ekonomija, crno tržište rada i nelegalna konkurencija. Administracija je detektirana kao izuzetno spora, posebno u segmentu podrške razvojnim projektima i investicijama kao i u poslovima registracije i pokretanja novih poslovnih subjekata. Nedovoljna je zaštita penzionera, a ne postoje projekti za lakše i zdravo starenje. Akumuliran je deficit u Budžetu KS iz prethodnih godina, a u isto vrijeme se iz godine u godinu povećaju dugovi preduzeća, čiji je osnivač Kanton.”
U tom kontekstu svaki izgovor za nedjelovanje u pravcu poboljšanja stanja je neprihvatljiv, a svako odsustvo evidentnog poboljšanja u godinama pred nama biće pokazatelj neuspjeha vlasti i podrazumijevaće adekvatan epilog. No, u startu, uđimo u čitavu priču sa suzdržanim optimizmom – uzimajući turobnu iskrenost u ovoj startnoj analizi stanja, kao obećavajući preduslov bilo kakvog napretka. 

naslov

Ana Lučić
Koordinator za odnose s medijima

e-mailana at ccibh dot org
telefon055 222 111
adresaKarađorđeva 8, Bijeljina