Saopštenje za javnost
Isprintaj stranicuPošalji na mail
Delicious Digg Facebook Google bookmarks LinkedIn Stumbleupon Twitter

31.07.2015

Rezultati rada Vlade i Skupštne Kantona 10 za prvih šest mjeseci 2015 - sporost u procesu konstituisanja i skromni rezultati.

UMJESTO ZNAČAJNOG POVEĆANJA INTENZITETA RADA, KOJI SU OČEKIVANI NAKON KONAČNE IMPLEMENTACIJE IZBORNIH REZULTATA, KUPŠTINA KANTONA 10 JE, VEĆI DIO DRUGOG KVARTALA PROVELA U STANJU POTPUNE PASIVNOSTI. Naime, nakon što je do 5.5. kada je i završeno konstituisanje Skupštine i imenovana nova Vlada, održala 4 zasjedanja, Skupština Kantona 10, u narednih dva i po mjeseca nije održala više ni jednu sjednicu. I to u periodu u kome je novoizabrana Vlada Kantona 10 održala čak 8 sjednica.

MALI BROJ ODRŽANIH SJEDNICA, UZ MALI BROJ MJERA KOJE SE NA NJIMA REALIZUJU, UZROK SU KRAJNJE SKROMNIH REZULTATA, KOJE JE SKUPŠTINA KANTONA 10 OSTVARILA U 1. POLUGODIŠTU 2015. GODINE. Ukupan broj različitih mjera razmotrenih na sjednicama Skupštine K10, u prvoj polovini 2015. godine, je svega 11, što je broj mjera koje većina kantonalnih skupština razmotri na samo jednoj sjednici.

POSMATRAMO LI REZULTATE SKUPŠTINE KANTONA 10 OSTVARENE U RANIJIM GODINAMA, DOLAZIMO DO ZAKLJUČKA DA JE PRODUKTIVNOST SKUPŠTINE KANTONA 10, U KONTINUITETU, KRAJNJE NISKA. U zadnjih 5 godina, najbolji rezultat ostvaren je u prvih 6 mjeseci 2014. godine, pri čemu je i tada realizacija bila – svega 3 mjere mjesečno, u prosjeku.

REALIZACIJA ZAKONA U PRVOM POLUGODIŠTU 2015. GODINE JE ZABRINJAVAJUĆA. Skupština Kantona 10, kao najviše zakonodavno tijelo Kantona, čija je primarna funkcija donošenje zakona, u cilju poboljšanja uslova života građana Kantona, za 6 mjeseci, usvojila je svega 1 zakon, i to, takoreći obavezni - Zakon o izvršenju Proračuna HBŽ za 2015. godinu.

NEUSVAJANJEM PROGRAMA RADA ZA 2015. GODINU, NI DO KRAJA POSMATRANOG PERIODA, SKUPŠTINA KANTONA 10 JE NASTAVILA SA KRŠENJEM SVOG POSLOVNIKA. Skupština Kantona 10 ima neodgovoran odnos prema obvezi usvajanja svog programa rada i u kontinuitetu već treći mandat krši vlastiti poslovnik o radu, ili kašnjenjem sa usvajanjem ili uopšte neusvajajući godišnje programe rada. U prethodnom mandatu, npr. Skupština Kantona 10 je radila prema programu rada jedino u posljednjoj godini mandata, a i tada je program usvojila tek u svibnju te godine.

KONTINUITET JE, NAŽALOST, OSTVAREN I USVAJANJEM PRORAČUNA KANTONA 10 ZA 2015. GODINU UZ NEPOŠTOVANJE PROPISANIH ZAKONSKIH ROKOVA. I svih godina prethodnog mandata, naime, kršen je Zakon o Proračunima FBiH, jer Proračun nije usvajan prije početka godine na koju se odnosi, a ni do isteka Odluke o privremenom financiranju. Proračun Kantona 10 za 2015. godinu, u iznosu od 74.322.153 KM, usvojen je tek 16.4 2015. godine, odnosno ne samo da nije usvojen prije isteka 2014. godine, nego je usvojen 16 dana nakon isteka Odluke o privremenom financiranju za razdoblje siječanj-ožujak 2015.
ZBOG MEĐUSOBNOG NEPOVJERENJA POLITIČKIH SUBJEKATA U KANTONU 10, TREBALO JE PROĆI VIŠE OD 200 DANA OD OPĆIH IZBORA PA DA KANTON DOBIJE NOVU VLADU. NO, ZA RAZLIKU OD SKUPŠTINE, VLADA KANTONA 10 JE OD TOG TRENUTKA INTENZIVIRALA SVOJ RAD I OSTVARILA ZNATNO BOLJE REZULTATE NEGO U PRETHODNOM PERIODU. Od siječnja do svibnja Vlada u “tehničkom “mandatu je održala 4 sjednice i na njima razmotrila 41 mjeru, dok je novopotvrđena  Vlada za manje od dva mjeseca (do kraja lipnja) održala pet sjednica i razmotrila 68 mjera.

NAŽALOST, POVEĆANJE INTENZITETA RADA I PRODUKTIVNOSTI, NIJE SE ODRAZILO NA POLJU USVAJANJA ZAKONA. Vlada Kantona 10, u prvih je 6 mjeseci 2015. godine usvojila samo 1 zakon, I to u vrijeme vlade u “tehničkom mandatu”. Na dnevnom redu sjednica nove vlade prvi zakon pojavio se tek sredinom 7. mjeseca. 

NI PROGRAM RADA VLADE KANTONA 10 ZA 2015. GODINU, KAO KLJUČNI ALAT ZA POVEĆANJE UČINKOVITOSTI INSTITUCIJA  NIJE USVOJEN U PROMATRANOM RAZDOBLJU. Program rada Vlade Kantona 10  za 2015. godinu, nije se uopće našao na dnevnom redu sjednica Vlade u promatranom razdoblju, što ukazuje na kršenje Poslovnika o radu Vlade, koji precizno definira obvezu usvajanja programa rada u tekućoj za narednu godinu. Nastavak je to negativne prakse iz prethodnog razdoblja kada programi rada ili nisu nikako usvajani ili su usvajani sa velikim zakašnjenjima.

VLADA KANTONA 10 JE PREKRŠILA I ZAKON O BUDŽETU FBIH. Umjesto da najkasnije do 1.11.2014. donese prijedlog Budžeta za 2015. godinu, kako nalaže Zakon, prijedlog Proračuna Kantona 10  za 2015. godinu utvrđen je tek 9.4.2015, na 38. sjednici Vlade u „tehničkom mandatu“.

VLADA U „TEHNIČKOM MANDATU“ JE, PORED KRŠENJA POSLOVNIKA PO PITANJU USVAJANJA DOKUMENATA VAŽNIH ZA NJEN NESMETAN RAD, KRŠILA POSLOVNIK I PO PITANJU DINAMIKE ODRŽAVANJA SJEDNICA VLADE. Vlada u „tehničkom“ mandatu je u izvještajnom razdoblju održala samo tri sjednice (jednu mjesečno), čime je prekršen članak 33. Poslovnika o radu Vlade Kantona 10 koji nalaže održavanje sjednica Vlade Kantona 10 u pravilu jednom tjedno i to četvrtkom. Potvrđivanjem aktualne Vlade Kantona 10 prestalo se sa kršenjem ovog članka.

ZAPOČETI SU NEKI VAŽNI PROCESI KOJI MOGU POZITIVNO UTJECATI NA KVALITETU ŽIVOTA GRAĐANA. Nedostatak Strategije razvoja Kantona 10 iz koje bi trebao proisteći cijeli niz razvojnih projekata predstavlja ozbiljan problem jer ukazuje na rad bez jasne vizije, smjernica i ciljeva. Po pitanju izrade Strategije razvoja Kantona 10, 21. srpnja 2015. godine, Vlada Kantona 10 je održala sastanak sa predstavnicima UNDP-a i konzultantske kuće INNOVA. Cilj sastanka je bio aktivnije uključivanje ministarstava u radno tijelo za za izradu Strategije razvoja Kantona.

TRANSPARENTOST RADA VLADE KANTONA 10 JE NA ZADOVOLJAVAJUĆOJ RAZINI. Sjednice se redovito najavljuju na web stranici Vlade, kao i kratki pregled sa informacijama o realizaciji dnevnog reda. Zapisnici sa sjednica se redovito, nakon par dana od održavanja dostavljaju elektroničkom poštom. Značajan doprinos transparentnosti rada doprinjela je promjena koja je uvedena potvrđivanjem aktualne Vlade. Naime, iz Ureda predsjednika Vlade svakodnevno se na 31 mail adresu različitih medijskih kuća iz cijele Bosne i Hercegovine, te domaćih i međunarodnih organizacija u vidu priopćenja za medije dostavljaju informacije o radu Vlade i ministarstava Kantona 10. Kako bi svoj rad učinila što transparentnijim i otvorenijim za javnost, Vlada je pokrenula i rekonstrukciju svoje web stranice, te se očekuje povećanje njene sadržajnosti i funkcionalnosti, u najskorije vrijeme.

KANTON 10, KAO I OSTATAK DRŽAVE, IMA OZBILJNIH PROBLEMA, ČIJEM RJEŠAVANJU VLADA I SKUPŠTINA ŠTO PRIJE MORAJU PRISTUPITI, ODNOSNO URADITI SVE ONO ŠTO JE U NJIHOVOJ NADLEŽNOSTI DA SVOJIM GRAĐANIMA OMOGUĆE BOLJI ŽIVOT. Najalarmantnij problem u državi je, svakako, visoka stopa nezaposlenosti. Kanton 10 jedan je od kantona u kojem je broj nezaposlenih skoro izjednačen sa brojem zaposlenih. U travnju 2015. godine, broj nezaposlenih u Kantonu 10 bio je 9267, a broj zaposlenih 9438. Od toga, najveći broj nezaposlenih osoba je starosne dobi od 25 do 30 godina koje se zbog nezaposlenosti lako odlučuju krenuti „trbuhom za kruhom“ u strane zemlje, u kojima najčešće i trajno ostaju. A Kanton ostaje bez mlade i obrazovane radne snage, koja bi trebala biti okosnica razvoja zemlje, u vremenu pred nama. A ne smijemo zaboraviti ni činjenicu kako je u prva četiri mjeseca u ovom kantonu rođeno 129, a umrlo 323 osobe, što ukazuje na postojanje „bijele kuge“ na ovim prostorima. Samo u livanjskoj općini ove godine je 21 selo ostalo bez upisanog  ijednog prvašića.
Pred Vladom i Skupštinom Kantona 10, dakle, ozbiljni su problemi, koji zahtjevaju intenzivan, efikasan i kvalitetan rad u nastavku i njihov puni doprinos najavljenim reformskim procesima u cijeloj zemlji.

naslov

Ana Lučić
Koordinator za odnose s medijima

e-mailana at ccibh dot org
telefon055 222 111
adresaKarađorđeva 8, Bijeljina