Saopštenje za javnost
Isprintaj stranicuPošalji na mail
Delicious Digg Facebook Google bookmarks LinkedIn Stumbleupon Twitter

13.12.2024

U DOMU ZDRAVLJA TOMISLAVGRAD UVEDENE TRANSPARENTNE LISTE ČEKANJA PACIJENATA ZA ZDRAVSTVENE USLUGE

Centri civilnih inicijativa (CCI) i Dom zdravlja Tomislavgrad predstavili su transparentne liste čekanja pacijenata za zdravstvene usluge. U cilju poboljšanja zdravstvene usluge i prava na zdravlje svih građana te poboljšanja pristupa zdravstvenim uslugama, automatizovane transparentne liste čekanja su od sada u funkciji i u Domu zdravlja Tomislavgrad.

Pacijenti, korisnici javnih zdravstvenih usluga, najčešće ne razumiju interne procedure zdravstvenih ustanova za kreiranje listi čekanja, kao i kapacitete i prioritete ustanova.  Nemajući predstavu o načinu na koji se liste formiraju i bez uvida u same liste čekanja dolazi do nepovjerenja pacijenata prema sistemu javne zdravstvene zaštite i do nezadovoljstva zdravstvenim uslugama. Sa druge strane netransparentnost procesa i njegova nedefinisanost otvara prostor za korupciju i zakazivanje pacijenata "preko reda". Kreiranje transparentnih listi čekanja obezbjeđuje pacijentima kvalitetniji pristup informacijama, a zdravstvenim radnicima olakšava rad i unapređuje i pojednostavljuje komunikaciju sa pacijentima.

„Uvođenjem transparentnih listi čekanja u Dom zdravlja Tomislavgrad se želi doprinijeti poboljšanju kvaliteta usluga za pacijente, smanjiti proces čekanja, povećati nivo transparentnosti te uticati na preveniranje korupcije u sektoru zdravstva u BiH. Dakle, unaprijeđenjem transparentnosti, odgovornosti i integriteta, zdravstvene ustanove širom BiH će biti primjeri dobre prakse za dalje uspostavljanje sistemskih preventivnih rješenja. CCI pozdravlja sve zdravstvene ustanove koje su uvele ovaj sistem u svoj rad i pozivamo druge zdravstvene ustanove da slijede dobre prakse i uvedu transparentne liste čekanja pacijenata u cilju poboljšanja zdravstvenog sistema i jednostavnijeg i lakšeg pristupa zdravstvenim uslugama“, istakao je Asmir Ćilimković, projekt menadžer Centara civilnih inicijativa. 

Domu zdravlja Tomislavgrad osigurano je prikladno programsko rješenje, kompatibilno njihovom postojećem softveru, za javno objavljivanje listi čekanja pacijenata za najznačajnije medicinske preglede i intervencije. Trenutno se objavljuju liste čekanja gdje postoji veće opterećenje sa mogućnošću proširenja i na druge preglede i operacije. Prikaz elektonskih listi čekanja je dostupan na web stranici: lc.dz-tomislavgrad.com.

“Naš cilj je oduvijek bio pružanje kvalitetne, pravovremene i dostupne zdravstvene usluge svim našim pacijentima. Transparentnost nam omogućava da zajedno radimo na rješavanju problema - obavezuje nas na odgovornost, ali i daje pacijentima pravo da budu informirani. Upravo zbog toga, transparentne liste čekanja predstavljaju značajan korak naprijed ka povećanju povjerenja u naš rad i boljoj organizaciji ustanove. Trenutno smo krenuli sa transparentnim elektronskim listama čekanja u Službi za interne bolesti i Službi za radiološku dijagnostiku, a u skorije vrijeme planira se primjena elektronske liste i u drugim službama Doma zdravlja”, navela je dr.med. spec. ginekologije i opstetricije Ivanka Živković, direktorica Doma zdravlja Tomislavgrad.

Kroz ovaj sistem, pacijenti u svakom momentu imaju mogućnost praćenja svog zakazanog pregleda, da li se dešavaju velike promjene u pomjeranju termina, a Domu zdravlja Tomislavgrad je omogućeno bolje upravljanje listama, praćenje kretanja pacijenata, analitičko i statističko praćenje pružanja usluga. 

“Izradili smo softver za automatsko kreiranje i javno objavljivanje listi čekanja koji je nakon dodatnih dogovora i obuke uposlenika, operacionalizovan i otpočelo je njegovo korištenje. Kroz ovaj sistem znatno je unaprijeđena transparentnost - građanima, tj. pacijentima Tomislavgrada, ali i predstavnicima civilnog sektora i medijima su sada liste čekanja javno dostupne na web stranici ustanove. Važno je istaći i da je sama procedura zakazivanja jednostavna i prilagođena svim građanima”, istakao je Mersad Avdić, direktor Creativo centra.

Jedan od dokazano najboljih načina za poboljšanje kvalitete usluga i preveniranje korupcije je uvođenje što većeg stepena transparentnosti. U skladu sa tim, uspostavljanje transparentnih listi čekanja za pacijente u Domu zdravlja Tomislavgrad kao i ostalim zdravstvenim ustanovama širom BiH je važno za unapređenje zdravstvene zaštite i vraćanje povjerenja građana u sistem javnog zdravstva.

 

naslov

Ana Lučić
Koordinator za odnose s medijima

e-mailana at ccibh dot org
telefon055 222 111
adresaKarađorđeva 8, Bijeljina