Saopštenje za javnost
Isprintaj stranicuPošalji na mail
Delicious Digg Facebook Google bookmarks LinkedIn Stumbleupon Twitter

12.03.2025

U JZU UNIVERZITETSKA BOLNICA FOČA UVEDENE TRANSPARENTNE LISTE ČEKANJA PACIJENATA ZA ZDRAVSTVENE USLUGE

Centri civilnih inicijativa (CCI) i JZU Univerzitetska bolnica Foča su danas zvanično predstavili automatizovane transparentne liste čekanja pacijenata za zdravstvene usluge. Jedan od dokazano najboljih načina za poboljšanje kvalitete usluga i preveniranje korupcije jeste uvođenje što većeg stepena transparentnosti. U skladu sa tim transparentne liste čekanja doprinose poboljšanju zdravstvenih usluga i prava na zdravlje građana te poboljšanja pristupa zdravstvenim uslugama. 

„CCI pozdravlja sve zdravstvene ustanove uključujući i JZU Univerzitetska bolnica Foča koje su uvele ovaj sistem u svoj rad i pozivamo druge zdravstvene ustanove da slijede dobre prakse i uvedu transparentne liste čekanja pacijenata jer daju višestruke koristi kako lokalnoj zajednici i građanima tako i zdravstvenoj ustanovi. Naime, povećanje nivoa transparentnosti  u ovoj oblasti daje bolji uvid u liste i direktno utiče na preveniranje korupcije. Dugoročno, uspostava novog sistema bi trebalo dovesti do skraćivanja vremena na preglede za pacijente i  lakši uvid u "uska grla" na listama čekanja za donosioce odluka“, istakao je Asmir Ćilimković, projekt menadžer Centara civilnih inicijativa.

U Bosni i Hercegovini se na pojedine zdravstvene usluge, koje nisu hitnog karaktera, čeka jako dugo. Duge liste čekanja na zdravstvenu uslugu u zdravstvenim ustanovama u BiH, pored toga što najdirektnije mogu uticati na zdravlje i život pacijenata, mogu uticati i na pojavu koruptivnih i nezakonitih ponašanja u vidu podsticanja na davanje mita od strane zdravstvenih radnika ili samoinicijativno nuđenje mita od strane pacijenata kako bi se zdravstvena usluga ubrzala. Unaprijeđenjem transparentnosti, odgovornosti i integriteta, JZU Univerzitetska bolnica Foča je svojim primjerom pokazala dobru praksu za dalje uspostavljanje sistemskih preventivnih rješenja. 

“Elektronske liste čekanja će biti uvedene za najvažnije medicinske preglede i intervencije, te smatramo da će unaprijediti kvalitet zdravstvenih usluga i pacijentima obezbijediti bolјi pristup informacijama, te spriječiti eventualne zloupotrebe. Osim što će elektronske liste obezbijediti transparentnost, pacijenti će ubuduće u svako doba dana znati kada treba da dođu na lјekarski pregled”, izjavila je docent dr Nikolina Dukić, zamjenik direktora JZU Univerzitetska bolnica Foča.

Kroz ovaj sistem znatno je unaprijeđena transparentnost, tj. građanima, pacijentima, ali i predstavnicima civilnog sektora i medijima su sada liste čekanja javno dostupne na web stranici ustanove (lc.bolnicafoca.com). U skladu sa tim JZU Univerzitetska bolnica Foča objavljuje sve liste čekanja gdje postoji veće opterećenje sa mogućnošću proširenja i na druge preglede. Dodatno, moguće je da zainteresovana lica, prije svega pacijenti, ali i organizacije civilnog društva i mediji, prate eventualne promjene na dostupnim listama čekanja. 

 

“Izradili smo softver za automatsko kreiranje i javno objavljivanje listi čekanja koji je nakon dodatnih dogovora i obuke uposlenika, operacionalizovan i otpočelo je njegovo korištenje. Kroz ovaj sistem, pacijenti u svakom momentu imaju mogućnost praćenja svog zakazanog pregleda, da li se dešavaju velike promjene u pomjeranju termina, a JZU Univerzitetska bolnica Foča je omogućeno bolje upravljanje listama, praćenje kretanja pacijenata, analitičko i statističko praćenje pružanja usluga. Također, sama procedura zakazivanja je jednostavna i prilagođena svim građanima”, istakao je Mersad Avdić, direktor Creativo centra.

Uspostavljanje transparentnih listi čekanja za pacijente u zdravstvenim ustanovama širom BiH je važno za unapređenje zdravstvene zaštite i vraćanje povjerenja građana u sistem javnog zdravstva.

 

 

naslov

Ana Lučić
Koordinator za odnose s medijima

e-mailana at ccibh dot org
telefon055 222 111
adresaKarađorđeva 8, Bijeljina