Saopštenje za javnost
Isprintaj stranicuPošalji na mail
Delicious Digg Facebook Google bookmarks LinkedIn Stumbleupon Twitter

21.10.2011

Izvještaj o radu Vlade i Skupštine Srednjobosanskog kantona - GRAĐANI SBK PLAĆAJU PO DVIJE ILI ČAK TRI PLATE ZA RAD MINISTARSTAVA KOJA UOPĆE NEMAJU MINISTRE. SKUPŠTINA REALIZOVALA TEK 12% OBAVEZA IZ VLASTITOG PROGRAMA RADA ZA 2011. GODINU. I TEK

Proces konstituisanja vlasti u Srednjobosanskom kantonu je bez presedana, jer je, s jedne strane Skupština SBK među posljednjim koje su se konstituisale, a s druge je, sa tačke već imenovane i funkcionišuće Vlade, intervencijom Visokog predstavnika, proces vraćen na početak i na taj način kreirana realnost da SBK ni godinu dana poslije izbora nema vlast konstituisanu prema rezultatima tih izbora.

Čitava situacija još je jedan od dokaza manjkavosti Izbornog zakona i potrebe njegovih izmjena u pravcu definisanja mehanizama za prevazilaženje blokada i raspisivanja vanrednih izbora, ukoliko se vlast ne konstituira u određenom vremenskom periodu.

Osim kašnjenja u konstituisanju Skupštine i Vlade, ovaj period je karakterističan i po kašnjenju u donošenju Budžeta i Programa rada. Budžet SBK donesen je tek pod prijetnom štrajka uposlenih u javnom sektoru (28.04.2011.) dok je usvajanje Programa rada zaustavljeno sa opozivom Vlade.

Vlada SBK u prvih devet mjeseci nije imala Programa rada, ali je Program rada donijela Skupština SBK, što je svojevrsni pozitivni izuzetak od pravila u domaćim okvirima, u kojim skupštine obično čekaju da im Vlade kažu šta da rade (degradirajući same sebe i svoju ulogu).

Osnovna karakteristika rada i Skupštine i Vlade Srednjobosanskog kantona u prvih devet mjeseci 2011.g. je veoma nizak nivo aktivnosti. U ovom periodu Vlada SBK je održala ukupno 15 sjednica. Niskom nivou održanih sjednica odgovara i nizak nivo razmatranih mjera. Skupština je u istom periodu imala, 11 sjednica, na kojima je razmatrala ukupno 36 mjera, odnosno, u prosjeku, samo 4 mjere mjesečno.

Usvojeno je svega pet zakona. Pri čemu su dva od njih donešeni pod pritiskom budžetskih korisnika (Zakon o izvršenju budžeta SBK za 2011. godinu i Zakon o plaćama policijskih službenika Srednjobosanskog kantona).

Vlada SBK je, za prvih devet mjeseci, utvrdila samo 10 zakona. Pri tome, 70% zakona utvrđenih na Vladi do 30.09.2011. su zakoni koji su planirani ili preneseni iz prethodnog perioda. Ovo je još jedna negativna praksa rada vlasti u SBK koja svoje nerealizovane aktivnosti samo prebacuje iz godine u godinu. 

Neefikasnost Skupštine SBK vidljiva je iz stepena realizacija vlastitog Programa rada. U ovom periodu je bilo planirano donošenje 57 mjera, ali je realizovano samo devet ili 16%  obaveza. Drugim riječima tek svaka 6 planirana mjera u prva tri kvartala 2011. godine je i razmatrana na Skupštini. Još gore je stanje u realizaciji planiranih zakona – tek svaki deseti planirani je i realizovan (3 od 30 planiranih za usvajanje u prvih 9 mjeseci). Dodatno lošu sliku daje i odnos Skupštine prema planiranim tematskim sjednicama - planirane na mjesečnom nivou, a niti jedna nije održana.

Posmatrajući međusobni odnos efikasnosti Vlade u tehničkom mandatu i novoizabrane pa smijenjene, može se reći da je novoizabrani saziv bio efikasniji, jer je za samo 77 dana ta Vlada imala 6 sjednica, realizovala 222 mjere i utvrdila 7 zakona, dok je Vlada u tehničkom mandatu za dva i po puta više vremena, odnosno za 195 dana, održala samo 9 sjednica, razmatrala 346 mjera i utvrdila samo 3 zakona.

Najveći broj razmatranih mjera kod Vlade u tehničkom mandatu imalo je Ministarstvo šumarstva, poljoprivrede i vodoprivrede dok je kod opozvane Vlade najviše mjera predložilo Ministarstvo finansija. Najmanje mjera u oba saziva Vlade imalo je Ministarstvo prostornog uređenja, obnove i povratka

Nivo pojedinačnih aktivnosti zastupnika u Skupštini je u skladu sa pokazateljima rezultata rada same Skupštine - također nizak (za 9 mjeseci postavljeno je samo 11 poslaničkih pitanja i pokrenute 2 inicijative).

Sumirajući sve navedeno, rad Skupštine i Vlade SBK se nikako ne može smatrati uspješnim i u skladu sa potrebama građana ovog kantona.

Zaplet oko izbora nove Vlade ima svoju posljedicu i u povećanju izdvajanja iz Budžeta za plate članova Vlade. Trenutno, pravo na platu imaju članovi Vlade koji obnašaju mandat (5 članova) tokom cijele godine, članovi opozvane Vlade (8 članova) od maja 2011, članovi Vlade u tehničkom mandatu koji su preuzeli mandate u skupštini (1 član) od početka godine i članovi aktuelne Vlade za obavljanje poslova ministra po ovlaštenju 70% dodatne plate (3 člana) i to od jula 2011. godine.

Koliko je to apsurdno i komplikovano najbolje govori činjenica da građani Srednjobosanskog kantona trenutno, za jedno ministarstvo (Ministarstvo zdravstva i socijalne politike), plaćaju tri ministarske plate, dok za dva ministarstva (Ministarstvo privrede i Ministarstvo prostornog uređenja, obnove i povratka) plaćaju po dvije plate, a da ta ministarstva i nemaju imenovanog ministra, već poslove po ovlaštenju obavljaju članovi Vlade koji vode druga ministarstva.

U Skupštini SBK svoj status je profesionaliziralo 9 zastupnika. Istovremeno je prema Vladi upućen prijedlog za promjenu zakona koji bi omogućio da svi zastupnici profesionalaiziraju svoj rad ukoliko to žele. Zahtjev je to koji se, s obzirom na dosad pokazani nivo ozbiljnosti i efikasnosti rada, ne može podržati.

Ponovimo još jednom - suština svih naših problema je u činjenici da posljedice svoje neodgovornosti i nerada ne snose političari, nego se ta neodgovornost prelama preko leđa tzv običnog čovjeka.

Kompletni izvještaji o radu vlasti Srednjobosanskog kantona mogu se pronaći pod linkom "Monitoring".

Za sve informacije molimo da kontaktirate Majdu Behrem Stojanov, glasnogovornicu CCI-a: 036 580 553, 580 554; 061 175 767

 

 

naslov

Ana Lučić
Koordinator za odnose s medijima

e-mailana at ccibh dot org
telefon055 222 111
adresaKarađorđeva 8, Bijeljina